Rozdaj podarunki, czyli Gejsze! (recenzja)

 



Rozdaj podarunki, czyli Gejsze! (recenzja)


Ta gra cię zaskoczy! Masz do wykonania tylko 4 działania. Od kolejności, w jakiej je wykonasz, zależy twój sukces! Celem gry jest zdobycie przychylności gejsz. Każda gejsza oczekuje innego podarunku. Jedna pasjonuje się muzyką, inna zbiera wachlarze, a kolejna zgłębia mądre księgi. Przychylność gejszy zdobędzie ten gracz, który podaruje jej właściwe prezenty.

Liczba Graczy: 2 osoby
Czas Gry: ok. 20 minut
Wiek: od 10 lat
Wydawnictwo: Nasza Księgarnia

Krótkie przedstawienie zasad:

 Głownie ten tytuł będzie się opierał na podarowywaniu prezentów. Każdy z graczy dobiera zestaw znaczników, karty podarunków oraz rozstawią Gejszy. Tura gracza wygląda w taki sposób, że dobiera kartę ze stosu , a potem wybiera znacznik z daną akcją. Gdy już zostaną wykonane owe ruchy, tura przechodzi do drugiego gracza. Do wykonania mamy kilka dostępnych akcji: odłożenie jednej karty na ręce, odrzucenie dwóch kart z ręki, przygotowanie dwóch zestawów kart oraz pokazanie trzech kart z ręki. Gejsze są ponumerowane: 2,3,4,5, te liczby oznaczają to, ile znajduje się w talii podarunków. Gracz który ma więcej podarunków, otrzymuje przywilej i przesuwa żeton na swoją stronę. Osoba która ma najmniej cztery Gejsze albo jedenaście punktów przychylności, wygrywa partię. Jeżeli żaden z graczy nie osiągnie tych wytycznych, ponownie rozgrywamy rundę aż do skutku. Po resztę zapraszam do pełnej instrukcji. 



Moja opinia na temat gry:

Szata Graficzna:
Całe wykonanie mi się bardzo podoba. Jest w Japońskim stylu (takie klimaty mi się podobają) także na plus. Spoko narysowane Gejsze, odróżniają się, każda jest wykonana w innym kolorze. W lewym górnym rogu fajny motyw z punktami, ładnie narysowane oraz pod nimi Japońskie znaczki. Karty podarunków zaskoczyły mnie pozytywnie, starannie wykonane, a także motyw z punktami, który mi się podoba, jak wcześniej wspominałem. Wykonanie jest bardziej bajkowe, ale i tak na plus. 

Klimat gry:
Tutaj się trochę zawiodłem, klimatu za bardzo nie ma, niby dajemy podarunki itp. ale poza tym to nic. Trochę odczułem Japoński klimat poprzez wykonanie, ale poprzez mechanikę średnio.

Długość rozgrywki:
 Płynna gierka, pełna dynamiki, rozdajemy prezenty Gejszą. Gra na dwie osoby, także szybko to mija. Przy dłuższej rozgrywce mogłoby się trochę znudzi, ale czas dobrze dobrany.

Walka z innymi graczami:
Akcje typu, ukazanie trzech kart naszego przeciwnika, nakaz przygotowania dwóch zestawów kart, mogą popsuć plany naszego przeciwnika. Generalnie, aby wygrać, trzeba uprzykrzyć rozgrywkę naszego przeciwnika, dodaje nam to dużo przewagi. 

Trudność:
Prosty tytuł, w krótkim czasie wytłumaczenie zasad. Jedna do dwóch gierek i w pełni się zapoznamy z rozgrywką. Idealna dla początkujących, którzy chcą poznać magie karcianych planszówek, jak i dla bardziej zaawansowanych graczy, którym spodoba się klimat lub cała rozgrywka.

Losowość:
Dość spora, podczas rozgrywki ujrzymy wszystkie karty podarunków, duża różnorodność. Gierka nie znudzi się szybko przez przewinięcie każdej karty podarunków, o którym wspomniałem wcześniej. Wiele akcji żetonów, które też mogą dużo namieszać w losowości. Wszystko na plus, dodaje wysoką różnorodność. 

Powrót do gry:
Warto, spora ilość kart podarunków którą zobaczymy przez całą rozgrywkę, duże urozmaicenie poprzez losowość oraz negatywną interakcję. Akcje na przeszkodzeniu przeciwnikowi możemy użyć w odpowiednim momencie, aby przybliżyć się do wygranej. Także planszówka nie znudzi się za szybko. 



Podsumowanie:

Planszówka Gejsze bardzo mi przypadła do gustu, może przez wykonanie, które jest w Japońskim stylu. Pudełko bardzo mi się spodobało, wokół czarne tło, a na środku Gejsze w różnych kolorach. Jestem trochę zawiedziony, że nie ma jakiegoś dużego klimatu podczas gierki, ale i tak nie jest źle. Fajna gierka do zagrania na szybko, dwuosobowa, także nie trzeba czekać tak długo na nasz ruch i dzięki temu gra staje się dynamiczna. Negatywna interakcja bardzo mi przypadła do gustu, można napsuć nerwów przeciwnikowi oddalając go od wygranej a przybliżając nas. Losowość jest całkiem fajnym elementem, który został dodany, wiele urozmaiceń. Zasady proste, szybko można ogarnąć o co chodzi i przejść do rozgrywki. Idealna dla początkujących, jak i tych którzy mają pierwszy raz styczność z karcianymi planszówkami. Nie byłem za bardzo przekonany do karcianych planszówek, ale po tym tytule polubiłem je. Często będę do niej powracał, wiele kart upominków, fajne akcje do wykonywania jak, duża różnorodność. 


Szata Graficzna
bardzo mi przypadła do gustu, 10/10

Klimat gry
jestem trochę zawiedziony, 6/10

Długość rozgrywki
można usiąść w każdej chwili i zagrać 9/10

Walka z innymi graczami
bardzo fajny motyw, spodobało mi się, 9/10

Trudność
prościutka, ale szkoda, że nie jest bardziej skomplikowana, 8/10 

Losowość
dodaje dużego urozmaicenia, 9/10

Powrót do gry
warto często powracać, 9/10






9/10


zdjęcia: boardgamegeek.com