Europa w 10 dni
Zaplanuj wycieczkę marzeń!
Z Hiszpanii samolotem do Grecji? A może lepiej statkiem, zahaczając po drodze o Maltę? W całej Europie jest wiele do odkrycia, podobnie jak wiele jest dróg do zwycięstwa w tej wyjątkowej grze rodzinnej! Dobierajcie kolejne płytki podróży i składajcie je w całość, by wspólnie stały się idealnym planem wycieczki po Starym Kontynencie.
Liczba graczy: 2-4
Czas gry: ok. 20-30 min
Wiek: od 10 lat
Na początku musimy rozłożyć plansze na środku stołu i postawić obok niej plastikowy podajnik. Każdy z graczy musi posiadać zestaw dwóch stojaków na płytki. Płytki państw oraz środków transportu należy dokładnie pomieszać. Gracze uzupełniają swoje stojaki za pomocą płytek. Bez podziału na tury, każdy z graczy dobiera po jednej płytce i umieszcza ją na swoim stojaku. Gracze powtarzają ten ruch, aż każdy będzie miał 10 płytek na swoich stojakach. Gdy gracz umieści płytkę na stojaku, to nie może jej już przełożyć na inne miejsce. Pozostałe płytki należy ułożyć w zakryty stos oraz umieścić w pierwszym miejscu podajnika. Po tej akcji należy odkryć 3 górne płytki i położyć je w następnych miejscach podajnika. Następnie wyznaczamy gracza, który zaczyna turę. Gracze wykonują swoje tury w kolejności zgodnej z ruchem wskazówek zegara.

Gdy gracz chce dobrać płytkę to musi sięgnąć po nią do stosu dobieranych płytek albo na wierzch 1 z 3 stosów odrzuconych płytek. Jeśli na stosie dobieranych płytek pozostanie zabrana ostatnia płytka, należy wziąć wszystkie płytki ze stosów odrzuconych płytek, poza tymi, które znajdują się na wierzchu stosów, potasować je i położyć do miejsca stosu dobierania płytek. Gracz również może wymienić swoje płytki w taki sposób, że bierze jedną płytkę ze swojego stojaku i wymienia ją na dobraną płytkę. Może również odrzucić dobraną płytkę na 1 z 3 stosów odrzuconych płytek. Jeśli gracz chce wymienić płytkę, odrzuca ją odkrytą na 1 z 3 stosów odrzuconych płytek.

Zwycięża gracz, który na swoich stojaka ma ukończony plan dziesięciodniowej podróży. Zwycięzca pokazuje graczom, że płytki przypisane do kolejnych dni na jego stojakach tworzą ciąg połączeń.
Gracz umieszcza płytkę w dowolnym miejscu na swoich stojakach. Aby wygrać rozgrywkę, musi ukończyć dziesięciodniową podróż. Tworzenie dziesięciodniowej podróży polega na tym, że gracz musi stworzyć nieprzerywany ciąg połączeń rozpoczynający się od dnia pierwszego do dnia dziesiątego. Plan dziesięciodniowej podróży musi spełniać następujące kryteria:
Ukończony plan musi zaczynać się od płytki państwa oraz kończyć się na płytce państwa.
Ukończony plan może zawierać 2 płytki tego samego państwa, ale nie mogą znajdować się obok siebie.
Ukończony plan nie musi zawierać płytek środków transportu.
Płytki środków transportu, które znajduje się obok siebie, nie tworzą połączenia.

Połączenia można utworzyć na wiele sposobów, poprzez połączenie piesze, połączenie statkiem, połączenie samolotem.
Połączenie piesze - Jeśli państwa ze sobą graniczą, można podróżować między nimi na pieszo, państwa połączone mostem lub promem, graniczą ze sobą, czyli tworzą one połączenie.
Połączenie statkiem - Jeśli państwa graniczą z tym samym morzem lub oceanem, można podróżować między nimi statkiem. Jeśli płytka statku znajduje się między dwoma płytkami takich państw, te 3 płytki tworzą połączenie. Płytka statku może utworzyć połączenie, wtedy gdy państwo graniczy z wyznaczonym morzem lub oceanem.
Połączenie samolotem - Jeśli państwa mają taki sam kolor, można podróżować między nimi samolotem. Jeśli płytka samolotu znajduje się między dwoma płytkami państw o takich samych kolorach, wtedy te 3 płytki tworzą połączenie.

Gra Gra Alana R. Moona twórcy serii gier Wsiąść do Pociągu jest całkiem ciekawa. W grze znajduje się wiele różnych oraz ciekawych obrazków pokazujących ikonę każdego z państw. Również ciekawym pomysłem jest możliwość tworzenia połączeń na kilka sposobów, dzięki czemu dodaje do gry wiele możliwości. Czas rozgrywki nie jest za długi, ale dla niektórych to jest plus ponieważ jest to odskocznia od innych gier, na które trzeba poświęcić więcej czasu. Gra nie jest skomplikowana, więc jest idealna dla graczy, którzy zaczynają grę w planszówki. Kolejnym plusem jest to, że nie ma złej interakcji wobec graczy, ponieważ można sobie spokojnie pograć nie bojąc się o to, że któryś z graczy nam przeszkodzi.
rebel.pl