Wielki połów - Zarzuć wędkę na zwycięstwo! (Recenzja)
Zmierz się z wartką rzeką, w której aż roi się od ryb. Do dyspozycji masz jedynie wędkę, kołowrotek i zestaw much. Czy uda Ci się zapanować nad prądem rzecznym, celnie zarzucić wędkę, spławić muchę i zwinąć linkę we właściwym momencie?
Liczba Graczy: 1-4 osoby
Czas Gry: ok. 40-90 minut
Wiek: od 14 lat
Wydawnictwo: Rebel
W dużej mierze, owa gra opiera się na łowieniu ryb, lecz to nie jest takie proste. W grze posiadamy kości, które są na potrzebne do wykonania ruchu. W swojej turze możemy wykonać jedną z trzech akcji: zarzucenie, zwiększanie poziomu finezji oraz holowanie ryby. Gdy chcemy zarzucić hak, musimy wybrać pole z kolumny, o takiej samej wartości, która znajduje się na kostce. Po wykonanym ruchu sprawdzamy, czy znacznik brania, posiada taki sam kolor jaki my mamy na żetonie muchy. Jeśli jakiś kolor na znaczniku brania pasuje jest taki sam jak na naszym żetonie muchy, odkrywamy jedną kartę zacięcia i sprawdzamy czy zdobyliśmy rybę. Gdy nie udało zdobyć się ryby, przesuwamy pion do następnej kolumny. Możemy odkryć maksymalnie dwie karty zacięcia.
Jeśli przytrafi się nam trochę szczęścia i złapiemy rybę, przechodzimy do fazy holowania.
Po złowieniu ryby, kładziemy ją na górnej części planszy. Możemy przesuwać rybę poprzez przekręcanie kołowrotka. Wartość kości ukazuje nam o ile możemy przekręcić kołowrotek.
Poziom finezji zwiększamy poprzez wybieranie kości. Gdy chcemy zwiększyć poziom finezji, musimy ominąć akcję zarzucania lub akcje holowania. Finezje którą pozyskamy, możemy wydać na wykonanie dodatkowych akcji.
W grze znajdziemy jeszcze wiele więcej różnych akcji, poza tymi trzema. Trzeba pomyśleć na wiele sposobów, aby ułatwić sobie grę na dodatkowych akcjach, które znajdują się np. ze strefy finezji, z kafli impetu.
Za złapanie ryb otrzymujemy odpowiednią ilość punktów. Gdy jakiś gracz złowi 7 ryb, gra dobiega końca i zaczyna się podliczanie punktów.
Wykonanie gry jest dość staranne. Jednak kafelki nie wyróżniają się niczym ciekawym. Jedynie różnokolorowe ryby urozmaicają tą szarość w tle innych kafelków. Całość ilustracji jest trochę ponura, a gra o łowieniu ryb powinna być kolorowa, ponieważ w rzece mamy wiele różnych roślin itp. Nie mówię, że ilustracje są brzydkie, lecz no można by było je urozmaicić na wiele sposobów. Podczas gry możemy odczuć jakiś tam klimat, ale nie jest on za duży, lecz rzeka ryby i cała mechanika gry wprowadza trochę klimatu. Można powrócić kilka razy do tej gry, ale regrywalność nie jest taka wysoka, co prawda zmieniają się układy ryb itp, lecz mechanika jest taka sama, urozmaicają to jedynie karty akcji. A co z przeszkadzaniem innym graczom? No wroga interakcja nie jest za duża, ale możemy w odpowiedni sposób przeszkodzić graczowi. Losowość nie jest taka duża jak w innych planszówkach. Trochę losowości jest potrzebne i też to urozmaica trochę tą grę.
Także ta gra nie jest jakąś nowością świecie planszówek. Ma wiele ciekawych mechanizmów ale to nie jest za dużo. Po kilku rozgrywkach gra już trochę się nudzi. W wykonaniu nie ma szału, może i są tam jakieś kolorowe ryby, ale reszta jest już ponura. Jest również za dużo różnych znaczników, które trochę mylą. Klimat jest taki se, jest może związane to z rybami, ale jakoś nie odczuwam tego klimatu, jakbym był na jakimś łowieniu ryb.