Wiem lepiej
taktyczna gra quizowa!

Uwielbiasz wszelkiego rodzaju quizy, chętnie odpowiadasz na pytania i masz zdanie na każdy temat? A może podczas oglądania teleturniejów co i rusz masz wrażenie, że WIESZ LEPIEJ? Spróbuj swoich sił w 20 kategoriach i sprawdź, czy rzeczywiście przewyższasz wiedzą swoich znajomych!
Liczba Graczy: 2-24 osoby
Czas Gry: ok. 45 minut
Wiek: od 15 lat
Wydawnictwo: Rebel
Na początku gracze dzielą się na drużyny. W drużynie może znajdować się jeden lub więcej graczy. Następnie każda z drużyn wybiera po jednym pionku oraz po jednej planszetce drużyny. Drużyny zabierają również po dwie płytki "wiem lepiej" i jednej płytce "zamiana". Potem gracze stawiają pionki na polu początkowym, a wszystkie płytki kategorii umieszczają w woreczku.

Na początku rozgrywki drużyny losują po 4 płytki kategorii i umieszczają je na polach na swojej planszy drużyny. Kropki przy polach informują o tym, ile punktów otrzyma drużyna za udzielenie prawidłowej odpowiedzi. Potem wybieramy drużynę, która pierwsza rozpoczyna rundę. Wybrana drużyna odpowiada na pytanie za 1 punkt, z kategorii, którą przedstawia płytka znajdująca się na pierwszym polu na planszy drużyny. Pytania odczytuje gracz z przeciwnej drużyny. Jeśli drużyna odpowie poprawnie na pytanie, otrzymuje jeden punkt i przesuwa swój pionek o jedno pole do przodu. Po udzielenie pytania z danej kategorii, drużyna zakrywa tą płytkę i ta kategoria jest niedostępna. Na kolejne pytanie odpowiada drużyna siedząca po lewej stronie i powtarza się to do tej chwili, aż wszystkie drużyny otrzymają pytanie za jeden punkt. W następnych turach drużyny odpowiadają na pytania za 2, 3 i 4 punkty. Runda dobiega końca, wtedy gdy ostatnia drużyna odpowie na pytanie za cztery punkty. Jeśli żadna z drużyn nie dotarła na koniec planszy, wszystkie płytki kategorii umieszczamy do woreczka i rozpoczynamy kolejną rundę. Rozpoczyna drużyna, która siedzi po lewej stronie drużyny, która zaczynała rundę poprzednią.

Podczas rozgrywki drużyny mają dostępne 2 rodzaje płytek taktycznych, dzięki którym ułatwią im grę, a przeciwnikom utrudniają. Płytka "wiem lepiej", drużyna używa tej płytki, wtedy gdy zna poprawną odpowiedź na pytanie, podejrzewając, że drużyna przeciwna nie udzieli dobrej odpowiedzi. Płytka "zamiana", drużyna używa tej płytki, wtedy gry chce zamienić miejscami dwie dowolne odkryte płytki kategorii. Tą płytkę można zagrywać tylko podczas swojej tury.

Gra dobiega końca, gdy pionek jednej z drużyn znajdzie się na polu końcowym. Jeśli pozostałe drużyny nie odpowiedziały na taką samą ilość pytań co drużyna, która wygrała grę, należy dokończyć rundę, aby wszystkie drużyny udzieliły odpowiedzi na tą samą liczbę pytań. Gdy więcej niż jedna drużyna zakończy swoją rundę na polu końcowym, należy rozegrać finał. Przed rozpoczęciem wszystkie płytki kategorii umieszczamy w woreczku. Każda z drużyn, która znalazła się na polu końcowym, losuje po jednej płytce kategorii i odpowiada na pytanie z wylosowanej kategorii. Jeśli każda drużyna odpowiedziała poprawnie na pytanie, należy rozegrać następną rundę.

Gra autorstwa Jesper'a Bulow'a jest całkiem ciekawa. Osobiście ta gra bardzo mi się podoba. Fajnym rozwiązaniem jest dzielenie się na drużyny, wybierając ile ona będzie posiadała graczy. Ciekawą rzeczą jest również brak limitu graczy, możemy usiąść przy stole w większej ilości osób i zagrać sobie w tą grę. Gra nie jest skomplikowana więc spodoba się początkującym graczom. Podczas rozgrywki trzeba trochę pomyśleć odpowiadając na wiele pytań z wielu kategorii. Wykonanie gry mi się podoba, ponieważ nie jest zawarte dużo kolorów, a wszystko jest treściwe i czytelne. Pytań jest na tyle dużo, że nie raz można wrócić do tej gry wraz ze znajomymi, rodziną. Są również urozmaicenia w postaci kart taktycznych, które wspomagają nam grę.
rebel.pl